Osaajia tiimissä tai erikseen – Miksi valita täsmätiimiksi Stolen Shoes?

19/3/2018

Outi Kaakkuri

Puoli vuotta sitten perustettu Stolen Shoes Entertainment tekee alihankintana ohjelmistokehitysprojekteja. Tiimillä on nuoresta iästään huolimatta taskussaan parhaimmillaan jopa 15 vuoden kokemus koodaamisesta.

https://www.youtube.com/watch?v=Wl6tqw2UXtk&t=1s 

Stolen Shoes Entertainment on pieni mutta sisukas peleihin keskittyvä it-alan yritys. Vaikka firma on vasta puoli vuotta sitten perustettu, sen riveistä löytyy työntekijöiden ikään nähden uskomaton määrä kokemusta.

"Harrastuneisuutta löytyy niin paljon, että Simo saattaa lauantai-iltana tehdä jonkun softan ja laittaa sen meille WhatsAppilla, että kattokaa, mä tein tämmösen", Stolen Shoesin toimitusjohtaja Miikka Sipilä kertoo nauraen.

Tiiimi ei häpeile porukan nuorta ikää, sillä he tietävät, että kokemusta koodaamisesta voi saada muualtakin kuin työelämästä. Simo Rinteelle asia on ollut selvää jo nuoresta, sillä hän on näperrellyt koodin kimpussa jo 10-vuotiaasta lähtien. Näin vastavalmistuneellakin voi olla kokemusta käytännön devaamisesta jo 15 vuotta.

"On sitä tullut koodailtua aika pitkään", Rinne toteaa vaatimattomasti.

Takana tuotekehitystä ja asiakasprojekteja

Yritys haluaa tulevaisuudessa painottua pelikehitykseen, mutta se tekee mielellään alihankintana erilaisia ohjelmistokehitysprojekteja. Vahvuutenaan tiimi pitää etenkin C#:a ja JavaScriptia sekä Unity-pelimoottoria, joiden ohella kokemusta ja intoa löytyy moneen muuhunkin teknologiaan ja ohjelmointikieleen. Tiimin tarkemmista osaamisalueista pääset lukemaan tästä.

Aiemmissa projekteissaan Stolen Shoes on toteuttanut pelien lisäksi muun muassa web-sovelluksia sekä hyödyntänyt VR-maailmaa sovelluskehityksessä ja prototypoinnissa. Uusimpien teknologioiden käyttö ja valmiiden kirjastojen hyödyntäminen ovat heille tärkeää, jotta aikaa säästyy sekä tiimiltä itseltään että asiakkaalta. 

Yhteisistä jameista lisää osaamista

Stolen Shoesissa tiedetään, että ohjelmistoalalla pärjääminen edellyttää oman osaamisen jatkuvaa kehittämistä. Sen vuoksi tiimi järjestää vapaa-ajalla yhteisiä koodausjameja, joissa tutustutaan uusiin teknologioihin, testaillaan uusia kirjastoja ja kokeillaan prototyyppien avulla niiden eri ominaisuuksia.

"Nytkin meillä on aikeissa tutustua Unityn uuteen Entity Component Systemiin, kun se on ehkä tulossa Unityssä käyttöön. Halutaan testata sitä jo ennen kuin se tulee, niin osataan sitten käyttää sitä", Tero Paavolainen kertoo.

Aiempien projektien lisäksi porukasta löytyy osaamista myös paperilla, sillä Paavolainen ja Rinne ovat valmistuneet maistereiksi Jyväskylän yliopistosta pääaineenaan tietotekniikka. Lisäksi molemmat ovat toimineet yliopiston ohjelmointikurssien tuntiopettajina usean vuoden ajan.

"Voisin todeta, että ollaanhan me aika kova tiimi. Jos äijillä on 25-vuotiaana 15 vuoden kokemus, niin onhan se aika kova", Miikka Sipilä sanoo.

Lue myös nämä:

AWS
Datan hyödyntäminen teollisuuden AWS-ratkaisuissa

Teollisuudessa kertyvän datan analysointi ja hyödyntäminen perinteisin menetelmin on hankalaa tai jopa mahdotonta, sillä datamäärät ovat erittäin suuria....

Asiantuntija
Tiimi
Mikä on headless CMS, ja miten se parantaa verkkopalvelujemme toteutusta?

Otimme Skillwellillä käyttöön Contentful headless CMS sisällönhallintajärjestelmän. Asiantuntijamme kertovat miksi valitsimme järjestelmän, ja mitä hyötyä headless CMS:stä on.

AWS
Järkeistä teollisuusympäristön datan kerääminen AWS-ratkaisulla

Teollisuudessa erilaista dataa on runsaasti. Datan puutteen sijaan ongelmana onkin usein se, miten kaikki eri lähteistä saatu data...

Kauppakatu 39

40100 Jyväskylä

© Skillwell Oy 2022