Sulje ikkuna

Viihdyitkö Skillwellin blogin parissa?

Uutiskirje

Tilaa uutiskirje niin saat uudet kirjoitukset suoraan sähköpostiisi!

#Skillcast: osa 3 - Lennu Keinäsen vinkit bisneksen skaalaamiseen

Lennu Keinänen kertoo uusimmassa #Skillcast-jaksossamme bisneksen skaalaamisesta.

Takaisin blogiin
Lennu Keinänen kertoo uusimmassa #Skillcast-jaksossamme bisneksen skaalaamisesta.

Skillwellin podcast-sarja startupeille ja kasvuvaiheessa oleville yrityksille jatkuu! Neliosaisessa sarjassa pureudutaan kasvuyritysten haasteisiin ja niiden ratkaisuihin.

#Skillcast on Skillwellin podcast-sarja, jonka jokaisessa osassa vierailee it-alan asiantuntijoita ja vaikuttajia. Vieraan kanssa keskustellaan ajankohtaisista aiheista ja haasteista, joita yritykset arjessaan kohtaavat.

Sarjan kolmas osa on nyt kuunneltavissa. Jaksossa vieraanamme on Flashnoden toimitusjohtaja, Paytrailin perustaja, sarjayrittäjä ja sijoittaja Lennu Keinänen. Lennun kanssa keskustelemme aiheesta, josta hänellä todellakin on kokemusta - bisneksen skaalaamisesta.

Kuuntele kolmas osa:

“Kun bisnestä lähdetään skaalaamaan kaupallisen mallin pitää olla vahva. Matikan homman taustalla tulee toimia - markkinointi-investointien täytyy tuottaa tulosta.” Keinänen aloittaa

“Tärkeimmät liiketoiminnan mittarit siinä kohti kun ajatellaan bisneksen skaalaamista ovat CAC (Customer Acquisition Cost) eli asiakkuudenhankintahinta ja CLV (Customer Lifetime Value) eli asiakkuuden elinkaaren arvo. Esimerkiksi jos asiakkuuden ensimmäisinä vuosina CLV on kolminkertainen CAC:hen verrattuna, silloin tietää että nyt kannattaa painaa kaasua” Keinänen selittää “Jos myynnin ja markkinoinnin eteen joutuu koko ajan tekemään hirveästi työtä, eikä bisnekselle löydy omaa imua, voi olla ettei bisnestä saa skaalattua. Markkina voi olla liian kilpailtu, tai ehkä tuore ei resonoi riittävästi asiakastarpeeseen.” hän muistuttaa.

#Skillcastin viimeisessä jaksossa vertaillaan startupin ja ison yrityksen haasteita. Mukana keskustelemassa Juha Harju Woolmanilta.

Ota yhteyttä

Kiitos! Olemme sinuun yhteydessä pian!
Tarkista pakolliset kentät (*) ja onko sähköposti kirjoitettu oikein.