Takaisin blogiin

Kuukausi takana Skillwell-jengissä – Millaista on ollut?

7/2/2019
Sirkku Jauhiainen
Skillwell

On pakko myöntää, että aluksi pää oli pyörällä kaikista AWS:n teknisistä yksityiskohdista, kun suoritin Amazon Web Services Business Professional -akkreditointia. AWS on siis ydinosaamistamme, johon panostamme. Tämän lisäksi autamme löytämään korkean tason ohjelmisto-osaajat kehitysprojekteihin.

Tunsin entuudestaan osan Skillwellin porukasta, joten tiesin minne menin. Porukka on täällä mukavaa ja kannustavaa, kovan tason it-alan asiantuntijoita kaikki. @Juha-Tapio on aina liekeissä, kun saa mahdollisuuden puhua AWS:stä. @Jari syttyy paloon asiakastapaamisissa päästessään puhumaan hyvin rakennetuista integraatioista ja AWS:n monipuolisista mahdollisuuksista. @Outin kanssa rakennamme Skillwellin markkinointia tukemaan yrityksemme visiota, brändiä ja myyntiä.

On upeaa nähdä, miten aidosti kaikki haluavat tehdä hyvää jälkeä ja asiakkaillemme fiksuja ratkaisuja, jotka kantavat pitkälle ja joita on tulevaisuudessa helppo kehittää eteenpäin. Vaikka meillä on vahva teknologiaymmärrys ja -osaaminen, niin tämä on kuitenkin vain yksi osa kokonaisuutta. Tärkeintähän on puhua asiakkaan kieltä, ymmärtää heidän bisnestään ja tarjota sellaisia palveluita, joista on hyötyä.

On ollut hienoa huomata kaikkien asiakaslähtöisyys: ei vain myydä, vaan oikeasti asetutaan asiakkaan saappaisiin ja tehdään sellaiset ratkaisut, jotka palvelevat ja pitkään.

Olemme siis kaikki it-alalta, ja siksi tiedämme millaisten haasteiden kanssa alalla painitaan. Mistä löydän nopeasti päteviä ohjelmisto-osaaja ja kuinka ratkaisen erilaisia digitaalisia haasteita. Tämä on sitä meidän ydinosaamistamme. Haluamme olla asiakkaillemme strateginen partneri, joka löytää osaajat ja ratkaisee teknologiset ongelmat. Ja näiden haasteiden pariin minulla oli jo ikävä!

Ensimmäisen Skillwell-kuukauteni neljä parasta juttua:

  1. Jännitin astua näin vahvaan it-taloon, mutta turhaan. Firmat tarvitsevat erilaisia ihmisiä onnistuakseen.
  2. Työkaverit ovat mukavia ja rentoja, ja heitä myös aidosti kiinnostaa mitä toiselle kuuluu.
  3. Vahvistimme AWS-osaamista: olemme nyt AWS:n virallinen jälleenmyyjä ja lisäksi Standard Consulting Partner-tason kumppani.
  4. Myynti on edelleen, etenkin tällä alalla, asiakkaan auttamista ja aitoa välittämistä. It-alalla helposti puhutaan teknologioista ja yksityiskohdista, joista asiakkaalla ei ole hajuakaan. Siksi tärkeintä onkin ensin ymmärtää asiakasta ja tämän bisnestä ja tämän perusteella löytää asiakkaalle juuri se paras ratkaisu.


Eli ensimmäinen kuukausi on sujunut vauhdikkaasti, ja nyt keväällä tulee tapahtumaan isoja juttuja. Näistä lisää myöhemmin, joten kannattaa seurata meitä somessa!

Käy tutustumassa tarkemmin sivuihimme. Voit tietysti olla myös suoraan minuun yhteydessä!

Jaa postaus

Lue lisää viimeaikaisista tapahtumista